دروغ آوریلی که واقعی از آب درآمد - جی میل 20 ساله شد!

سایت برترین ها

شوخی‌های بنیانگذاران گوگل در روز اول آوریل به قدری ادامه‌دار شده بود که مردم فکر می‌کردند که رونمایی از سرویس جی‌میل هم یکی دیگر از دروغ‌های آنهاست.

لَری پِیج و سِرگئی بِرین، بنیانگذاران گوگل عاشق شوخی بودند، به‌طوریکه به محض راه‌اندازی شرکت خود در ربع قرن پیش، هر ساله در روز اول آوریل (۱۳ فروردین) شروع به ارائه ایده‌ها و شوخی‌های عجیب و غریب خود می‌کردند.

مثلا یک سال گوگل یک آگهی استخدام در مرکز تحقیقاتی کوپرنیک در کره ماه منتشر کردند. یک سال دیگر، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد ویژگی «استیکرهای معطر» را در موتور جستجوی خود راه‌اندازی کند.

ولی این دو نفر ۲۰ سال پیش تصمیم گرفتند در روز اول آوریل از چیزی رونمایی کنند که هیچ کس باورش را هم نمی‌کرد.

این سرویس جدید «جی‌میل / Gmail» نام داشت که به هر حساب کاربری خود ۱ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، آن هم به صورت رایگان ارائه می‌داد. البته نباید این مقدار فضای ذخیره‌سازی را با پیشرفت‌های عصر گوشی‌های آیفون با حافظه داخلی یک ترابایت مقایسه کرد.


بیشتر بخوانید: بهترین جراح لیفت شقیقه در تهران


ین حجم از فضای ذخیره‌سازی برای ایمیل در آن زمان خیلی غیرعادی بود و برای ذخیره حدود ۱۳۵۰۰ ایمیل کافی بود، حال آنکه بقیه سرویس‌های ایمیل همچون یاهو و مایکروسافت ظرفیت ذخیره‌سازی تنها ۳۰ تا ۶۰ ایمیل را پشتیبانی می‌کردند. این یعنی اینکه جی‌میل ۲۵۰ تا ۵۰۰ برابر فضای ذخیره‌سازی را برای ایمیل فراهم کرده بود.

علاوه بر این جهش کوانتومی در فضای ذخیره‌سازی، سرویس جی‌میل به فناوری موتور جستجوی گوگل نیز مجهز شد تا کاربران بتوانند به‌سرعت هر چه تمام‌تر اطلاعات مورد نظر خود را از بین ایمیل‌های قدیمی پیدا کنند.

همچنین برای اولین بار جی‌میل به‌طور خودکار ایمیل‌های مرتبط با یک موضوع را به هم متصل می‌کرد تا همه چیز به‌گونه‌ای جریان یابد که گویی یک مکاتبه واحد هستند.

این نحوه رونمایی از این سرویس جدید گوگل بخشی از جذابیت ماجرا بود؛ ساختن محصولی که مردم باور نکنند واقعی باشد.

حتی برخی از خبرگزاری‌ها همچون آسوشیتدپرس هم به شک افتاده بودند تا اینکه گزارشگر خود را به دفتر لَری پِیج فرستاد.

امکانات جی‌میل پس از ۲۰ سال چه تغییری کرده است؟

منیع: یورونیوز

برای تبلیغ در برترین ها کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا