خوراکی های محبوب در شب یلدا

سایت برترین ها

برای جشن یلدا، که در شب طولانی ترین شب سال برگزار می‌شود، می‌توانید از دسرهای گرم و دلچسبی برای به اشتراک گذاری با عزیزانتان لذت ببرید. در زیر چند پیشنهاد برای دسرهای یلدایی را برای شما جمع آوری کرده ایم:

1. شیرینی زعفرانی: یکی از دسرهای محبوب در ایران، شیرینی زعفرانی است. این شیرینی با استفاده از زعفران، پسته و شیر تهیه می‌شود و طعم و ظاهر شگفت‌انگیزی دارد.

2. فرنی: فرنی یا پودینگ یک دسر ساده و خوشمزه است که معمولاً با استفاده از شیر، کره، آرد و قند تهیه می‌شود. می‌توانید به آن اسانس‌های مختلف مانند وانیل یا زعفران اضافه کنید و با تزئین بادام و پسته سرو کنید.

فرنی یا پودینگ یلدایی


بیشتر بخوانید: آموزش پودینگ کدو حلوایی، دسر خوشمزه یلدایی


3. کاسترد: کاسترد یک دسر سنتی و خوشمزه است که با استفاده از شیر، تخم مرغ، قند و اسانس وانیل تهیه می‌شود. معمولاً در کاسترد، پودینگ و ژله از لایه‌های مختلف استفاده می‌شود.

4. شیرین پلو: شیرین پلو یک دسر سنتی در ایران است که با استفاده از برنج، قند، زرشک و ادویه‌های خاص تهیه می‌شود. طعم منحصر به فرد این دسر به دلیل ترشی زرشک و شیرینی شکر یا عسل بسیار دلچسب است.

5. آلبالو پلو: آلبالو پلو یک غذای خوشمزه و رنگارنگ است که با استفاده از برنج، گوشت یا مرغ، آلبالو، شکر و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. طعم شیرین و ترش آلبالو با طعم برنج ترکیبی عالی ایجاد می‌کند.
آلبالو پلو6. نازخاتون: نازخاتون یک دسر سنتی ایرانی است که با استفاده از پسته، بادام، آرد و شکر تهیه می‌شود. این دسر به صورت پایه‌ای با طعم شیرین و ترد سرو می‌شود.

7. کیک عربی یا باقلوا: کیک عربی یک دسر خوشمزه و معروف در مناطق عربی است. این کیک با استفاده از سمolina، شیر، شکر و ادویه‌های خاص تهیه می‌شود و معمولاً با شیره روی آن سرو می‌شود.

این فقط چند نمونه از دسرهای محبوب برای یلدا هستند. شما می‌توانید بر اساس سلیقه‌ی خود و سایر دستورالعمل‌ها، دسری را که دوست دارید انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید ایده‌های دیگری از وبسایت‌ها و کتاب‌های آشپزی پیدا کنید که دسرهای مناسب برای یلدا را شرح می‌دهند.

برای تبلیغات در برترین ها کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا