باورهای اشتباه در مورد علل و پیامدهای خروپف

سایت برترین ها

در مورد علل و پیامدهای خروپف، باورهای اشتباه زیادی وجود دارد. یکی از آن‌ها باور به این است که مردان بیشتر از زنان خروپف می‌کنند. هر کسی هم روش خاص خود را برای مقابله با این مشکل دارد، یکی از بالش‌های ارگونومیک استفاده می‌کند و دیگری با سقلمه‌زدن به فرد خروپف‌کننده او را از خواب بیدار می‌کند.

همه ما اهمیت خواب خوب شبانه را می‌دانیم، اما دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود تحقق آن دشوار باشد. بر اساس پژوهش‌های جدید افرادی که خروپف می‌کنند به میزان قابل توجهی با افزایش خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و زوال عقل روبرو هستند.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو در مصاحبه با متخصصان خواب،‌ صحت و سقم باورهای عمومی در مورد خروپف را جویا شده است.

«خروپف عمدتا مربوط به مردان است»
غلط است. تصور اینکه زنان از خروپف در امان هستند، یک تصور غلط است. دکتر ژوستین فریجا، پزشک خواب در بیمارستان بیشا (پاریس) تأکید می‌کند: «هرچند که مدت زیادی است که تصویر خروپف به مردان نسبت داده شده، اما زنان نیز به همان اندازه مردان خروپف می‌کنند. علت آن هم این است که سبک‌های زندگی زنان و مردان به هم نزدیک‌تر شده‌ است. زنان بیشتر از گذشته سیگار می‌کشند و همچون مردان به اضافه وزن دچار می‌شوند، این دو عامل خطر خروپف را افزایش می‌دهند.»

اگرچه هورمون‌های زنانه به طور کلی محافظتی در برابر بروز آپنه خواب فراهم می‌کنند، اما این محافظت با شروع یائسگی از بین می‌رود.

دکتر ژیل بسناینو، متخصص گوش، حلق و بینی در پاریس می‌گوید: «در این دوران، چربی‌ها به سمت بالای بدن، به ویژه ناحیه گلو، منتقل می‌شوند که مسیر را برای خروپف هموار می‌کند.» علاوه بر این، زنان ممکن است ویژگی‌های آناتومیکی مشابهی با مردان داشته باشند که به خروپف می انجامد.»

علاوه بر انسداد بینی، عوامل دیگری نیز می‌توانند عامل خروپف باشند. دکتر بسناینو می‌گوید: «برخی ناهنجاری‌های آناتومیکی نیز می‌توانند مانع از عبور صحیح هوا در هنگام خواب شوند. از جمله این موارد می‌توان به لوزه‌های بزرگ، زبان حجیم، کام قوسی‌شکل (خیلی باریک و عقب)، فک‌های پایین‌آمده یا انحراف تیغه بینی اشاره کرد.»

منبع وب‌سایت یورونیوز

پوست و زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا